Studentstevne 2023

March 1, 2023

Studentstevne og 40-årsjubileum 2.-4. juni 2023

Studentstevne og 40-årsjubileum

Du er en av dem som har gått på ImF sin bibelskole. Frem til 1983 var den lokalisert i Bergen by og C. Sundtsgt. 22, men etter det har skolehverdagen utfoldet seg på Bildøy.

Nå vil vi invitere deg til studentstevne og 40-års jubileum for oppstarten på Bildøy!

Vi som driver skole i dag håper at tiden på bibelskolen var viktig for deg. For tro, liv og retning i livet. Men vi tror også at det ble knyttet viktige vennskap som for mange har vedvart frem til nå. Noen av dere kjenner tilhørighet til ImF, mens andre har funnet seg annen tilhørighet.

Noen av dere er aktive i ulike forsamlinger og menigheter, andre er av ulike grunner ikke det. Fellesnevneren for dere alle er at det går noen tråder tilbake som knyttes til enten C. Sundtsgt. 22, eller Bildøy.

Nå ønsker vi å invitere dere tilbake til å ta opp tråden igjen. Vi inviterer til kvalitetstid sammen med tidligere medstudenter og ansatte. Til å treffes og dele minner, og gi rom for noe av det livet har bragt med seg. Vi vet av erfaring at det kan være krevende å sette av en helg. Men tror med sikkerhet at vennskap, relasjoner og fellesskap med både mennesker og Gud gir våre liv gode røtter, og er noe av det virkelig verdifulle livet gir oss.

Programmet er ennå ikke helt i boks og kommer til å bli publisert på nettsiden i løpet av våren. Det vi allerede vet er at det blir oppstart fredag 2. juni kl. 1900, jubileumsfest i hallen lørdag kl. 1700 og at stevnet avsluttes med gudstjeneste sammen med forsamlingen i Straume Forum søndag kl. 1100. Runar Landro vil tale på jubileumsfesten, og vi jobber for å få på plass en panelsamtale med tidligere rektorer lørdag ettermiddag.

Fra skolens side vil vi prøve å gi helgen en så god ramme som mulig med tanke på overnatting, servering og innhold. Alle tidligere studenter er velkommen, men vi prøver spesielt å nå alle fra de ulike kullene som er jubilanter. Er det 5, 10, 20, 25, 30, 40, 50, 60 eller 70år siden du avsluttet tiden på bibelskolen er du jubilant. Og så tror vi det gir ekstra motivasjon for å møtes dersom det opprettes kontakt og grupper på Facebook innen de ulike kullene. Sammen kan vi kanskje nå alle, slik at flest mulig fra ditt kull kan samles.

Priser og påmelding

Vi ønsker at flest mulig skal kunne ha muligheten til en slik helg, og tilbyr en jubilantpris for hele helgen for kr 750,-. Dette inkluderer seng og måltid fra fredag kveld til søndag frokost. Dersom du ikke er jubilant, men likevel ønsker å delta er prisen kr 950,-. Ønsker du å bare komme på jubileumsfesten lørdag er prisen kr 250,-.

Påmelding skjer på checkin.no. Her skriver du Bildøy Bibelskole i søkefeltet og får da frem påmelding til studentstevnet som et valg. Trenger du hjelp til påmelding kan du kontakte skolen i kontortiden.