Studentstevne 2022 - program og info

April 4, 2022

Etter to år med pandemi og begrensninger kan vi endelig invitere til studenstevne på Bildøy. I år skjer det i pinsehelgen fra fredag 3.- søndag 5.juni.

Studentstevne

Programmet for dagene

Vi åpner fredagskvelden med en samling i det nye kapellet vårt i kjelleren på hovedbygget. Her vil ansatte legge til rette for en god start på helgen, med innslag fra noen jubilanter. Lørdag formiddag dekkes et godt frokostbord i matsalen og Bibellærer ved Bildøy, Ole Magnus Breivold inviterer til seminar/undervisning over selvvalgt tema etter frokost.

Utover formiddagen legges det opp til ulike aktiviteter. Her skal kajakkene sjøsettes for deg som ønsker å oppfylle en drøm om å padle for første gang, eller for deg som vil gjenoppfriske gamle padlekunster. Det vil også bli mulighet til å være med på en lettere utflukt til Bildøyfjellet. Noen vil kanskje la seg friste til en rolig eller mer fartsfylt sandvolleyballkamp på banen som ble etablert i 2016?

Lørdag kl. 1700 åpnes dørene til jubileumsfest i idrettshallen. Her satser vi på ulike innslag fra jubileumskull. Påtroppende rektor Andreas Evensen står for festtalen, mens det forestående rektorbyttet på skolen vil bli markert. Det er også gledelig å kunne melde om at en større gruppe fra Divisi blir med på festen lørdag, så det er enda en grunn til å sikte seg inn mot Bildøy denne helgen.

Utover kvelden er det tid for den store mimringen og gjensynspraten med de du kanskje ikke har møtt på mange år. Det bruker å være et høydepunkt når det legges opp til kullvis samling uten fastsatt rosignal.

Helgen avsluttes med gudstjeneste i Straume forum 1. åpinsedag kl. 1100.

For hvem?

Studentstevnet er for alle tidligere studenter og ansatte ved gamle bibelskolen i Bergen og Bildøy Bibelskole (fra 1983). Vi inviterer særlig de som er jubilanter, og erfaringen er jo den at det er disse som i hovedsak kommer. Vi prøver å nå så mange som mulig med informasjon om studenstevnet. Er det 5, 10, 20, 25, 30, 40, 50, 60 eller 70 år siden du avsluttet tiden på bibelskolen er du jubilant.

Pga. pandemien har vi ikke fått markert dere som de to foregående årene var jubilanter, men det er ingen hindring om dere vil dra i gang noe på eget initiativ.

Påmelding og Pris

Informasjon om påmelding og pris finner du på nettsiden checkin.no. Her skriver du Bildøy Bibelskole i søkefeltet og får da frem påmelding til studentstevnet som et valg. Trenger du hjelp til påmelding kan du kontakte skolen i kontortiden.

19:00 - Kveldsmat

20:00 - Kveldssamling i kapellet
            v/ RektorGunnar Ferstad m.fl

Lørdag

09:00 - Frokost (Smør niste til lunsj)

10:15 - Seminar v/ Bilbelskolelærer Ole Magnus Breivold

12:00 - Tilbud om ulike fritids- og sosiale aktiviteter

13:30 - Felles lunsj. Det serveres drikke til påsmurt niste.

17:00 - Jubileumsfest! Møteledelse v/Studieleder Laila Eidsheim Flaa. Påtroppende retor Andreas Evensen taler. Markering av rektorskifte. Gruppe fra divisi deltar.

Etter festen vil de ulike kullene samles for mimring og god drøs.

Søndag

09:00 - Frokost