Skoleåret 2020/21´s koronahensyn

Bildøy Bibelskole
,
April 20, 2020

I disse koronatider tenker vi her på skolen at det kan være greit for deg å få litt «Bildøytanker» rundt tanker som lett kan dukke opp i slike tider.

Hei til alle dere som har valgt Bildøy Bibelskole for kommende skoleår!

"BILDØYTANKER" OM KORONA

I disse koronatider tenker vi her på skolen at det kan være greit for deg å få litt «Bildøytanker» rundt tanker som lett kan dukke opp i hodet ditt i slike tider. Det er per dags dato gitt noen føringer når det gjelder gradvis åpning av skoler. En varslet oppstart også for VG3 og internatskoler skjer før sommeren, så vil vi starte opp som planlagt lørdag 22.august klokken 16.00. Det gleder vi oss veldig til! Vi vil da selvsagt følge de standardene som blir lagt for smittevern, men det skal vi sammen klare å følge opp på en god måte!

UTENLANDSREISER

Et av de store spørsmålene som dukker opp er reisevirksomheten, og da særlig det som gjelder utenlands. Slik vi tolker meldingene fra myndighetene per 15.april, vil hele 2020 bli et annerledes år med tanke på reiseliv. Vi har derfor allerede nå bestemt oss for å legge våre utenlandsturer til våren 2021. Da regner vi med at situasjonen er normalisert på en slik måte at reiseprogrammet både for skoleturen til Israel og linjeturene kan gjennomføres med optimalt utbytte. Valgfag Spania legges til juni i forlengelsen av skoleåret.

ET SKOLEÅR I TRÅD MED LINJETILBUDET

Vi tenker og tror at skoleåret 2020/21 skal gå i tråd med den informasjon om linjetilbudet som ligger på våre nettsider. Vi må selvsagt likevel ta forbehold om at vi kan bli pålagt restriksjoner som kan føre til endringer. Det vil i så tilfelle ramme ikke bare Bildøy, men alle andre som driver skole og har reiseaktivitet i skoletilbudet sitt. Er det mulig å reise, så reiser vi. Reiser andre, reiser Bildøy.

Til slutt vil jeg bare si at jeg ser skikkelig frem til å møte deg på et nydelig nes på en liten øy, like vest for Bergen, en forhåpentligvis solfylt og varm dag i august!

Hilsen Gunnar, rektor

Utleie

Visste du at du kan booke Bildøy til bryllup, selskap, konferanse og kurs?