Ledig stilling: Økonomi- og administrasjonsleder

March 1, 2023

Vi søker nå: Økonomi- og administrasjonsleder

Bildøy Bibelskole søker nå en ny økonomi- og administrasjonsleder som får gleden av å ta del i ledelse og videreutvikling av en skole som danner grunnlaget for et viktig år i mange unge menneskers liv. Skolen er i en god driftsmessig situasjon samtidig som det jobbes aktivt med utvikling og forbedring blant annet innen bygg og fasiliteter, rekruttering, innhold og givertjeneste.

Den riktige kandidaten er en person med økonomisk utdanning og ledelseserfaring, og som kjenner på en sterk motivasjon i å se unge mennesker bli grunnfestet, utrustet og frimodige i sitt liv som disipler av Jesus. Gjennom ditt lederskap og din person skal du være med å fremme og leve ut skolens visjon: Nær Jesus – nær livet, og på den måten være et forbilde for både ansatte og studenter.

Økonomi- og administrasjonsleder er en del av skolens ledergruppe sammen med rektor og studieleder, rapporterer til rektor og har personalansvar for ca. 10 medarbeidere i skolens service-avdeling.

Dine ansvarsområder:

· Daglig ansvar for skolens økonomi og administrasjon

· Daglig ansvar for skolens serviceavdeling

· Budsjettansvar med styring av økonomi og rapportering til styret

· HMS-ansvar og oppfølging av skolefaglig kvalitetssikringsarbeid

· Ansvar for å proaktivt utnytte potensialet for inntektsskapende aktiviteter ut fra muligheter i bygg og fasiliteter

· Håndtering av lønn, pensjonsavtaler, personalforsikringer o.l

· Rapportering til- og kontakt med offentlige myndigheter

· Drifte skolens IT-systemer

· Overordnet ansvar for vedlikehold og utvikling av bygg og fasiliteter

· Under noen ansvarsområder vil det ligge oppgaver som utføres i nært samarbeid med rektor og skolens ledergruppe. Her fordeles ansvar innbyrdes i gruppen

· Stillingen omfatter noe kvelds- og helgearbeid

Ønskelige kvalifikasjoner:

- Relevant utdannelse innen økonomi, administrasjon og ledelse

- Relevant lederfaring fra skole, organisasjon eller annen virksomhet, og erfaring med personalansvar

- God kompetanse på data

- God kjennskap til kristent organisasjonsliv

Ønskede personlige egenskaper:

- Du kan identifisere deg med, og fremme skolens formål og basis

- Du er en moden og trygg leder som kan lede deg selv, andre mennesker og prosesser

- Du jobber langsiktig, har god oversikt, er strukturert og har gjennomføringskraft

- Du er en lagspiller som bygger relasjoner og kommuniserer godt både internt og eksternt

- Du er lærevillig og utviklingsorientert

- Du kan jobbe selvstendig og har god arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

- Spennende og meningsfull lederstilling

- Et godt, fremoverlent og ivaretakende arbeidsmiljø

- Mulighet for veiledning/coaching og relevante kurs

- Lønn etter avtale

Arbeidsgiver: Bildøy Bibelskole

Arbeidssted: Bildøy Bibelskole, Steinsvikvegen 56, 5353 Straume. Ansettelsesform: 100% stilling

Ønsker du en uforpliktende samtale om stillingen, ta gjerne kontakt med rektor ved Bildøy Bibelskole, Andreas Evensen, på telefon 934 12 694.

Stillingen kommer under unntak i Likestillings- og diskrimineringsloven §9. Det er en forutsetning at søkeren aktivt identifiserer seg med og fremmer Bibelskolens formål og basis. Det blir innhentet opplysninger i tråd med Likestillings- og diskrimineringsloven §30.

Søknad, CV og referanser sendes per e-post: andreas@bildoybibelskole.no.

Søknadsfrist: 19.mars

Tiltredelse: 1.mai etter etter avtale

Søk på stillingen via finn.no her.

Om arbeidsgiver:

Bildøy bibelskole er en internatskole på Sotra i Øygarden kommune, ca. 15 minutters kjøretur vest for Bergen. Skolen ble bygget i 1983, men har fornyet seg mye siden den gang. Skolen eies av Indremisjonsforbundet (Imf), og er godkjent for 120 studenter, fordelt på fem linjer. Skoleåret 22-23 har skolen 93 studenter. Se mer informasjon på vår nettside, Facebook og Instagram